Návod na konfiguráciu VoIP telefónu WELL 3130IF
1.Telefón zapojíme – pri zapojení telefónu máme 2 možnosti
a) v sieti sú IP nastavené pevne – v takom prípade je potrebné zapojit telefón do siete tak aby tvoril bridge medzi PC a sieťou(siet-WAN,LAN-pc), DHCP vstavané v telefóne pridelí PC IP adresu a na telefón sa pripojíme prostredníctvom prehliadača zadaním adresy 192.168.123.1:9999.
Po výzve zadania uživatelského mena a hesla zadáme „root“ ako meno, heslo je prázdne.
Následne nastavíme IP telefónu, kliknutím na Nastavení WAN, Pevná IP a nastavíme požadované parametre.
Obdobným spôsobom nastavíme aj LAN.
b)v sieti je spustený DHCP server – v tomto prípade tiež môžeme použiť vyššie spomenuté zapojenie, je však jednoduchšie zapojiť telefón priamo do switcha. Stlačením tlačidla Local IP/OK na displayi zobrazíme IP adresu telefónu (pridelenú DHCP serverom). Konfigurácia telefónu prebieha obdobným spôsobom aký je spomenutý vyššie (zmena je len v IP adrese zadanej do prehliadača)
2.Konfigurácia SIP – prebieha kliknutím na Nastavení SIP
Po kliknutí sa zobrazí nasledovný formulár
Jednotlivé položky majú tento význam:
Registračný server – server na ktorom je yaregistrovaný uživateľ
Registračný port – port cez ktorý prebieha registrácia (predvolené 5060)
Registračbé meno – login konta
Registračné heslo – heslo konta
Doménový server – server na ktorom je umiestnený SIP server, ak je zhodný s registračným serverom, nie je potrebné ho zadávať
Telefónne číslo – ID úžívateľa na SIP sieti (nutné zadať aj keď je zhodné s loginom)
Čas detekcie – čas detekcie voči serveru
Šifrovací kľúč – kľúč v prípade použitia šifrovania na serveri
Mód DTMF – mód DTMF
V pravej časti formuláru sa nachádzajú nastavenia proxy servera. Tie je potrebné vyplniť iba ak sa telefón pripája k serveru cez proxy-server.
Poznámka:
Pokiaľ bolo nstavenie podľa návodu hore na stránke:
telefón sa na SIP server neregistroval a na OpenSER nič neprišlo, akoby zlyhal DNS resolver.
nastavenie pre VoIP iseť KIS so SRV DNS _sip._udp záznamom aby registroval muselo byť následované:
až potom prišla korektná správa REGISTER na náš OpenSER.
REGISTER sip:kis.fri.uniza.sk SIP/2.0. Via: SIP/2.0/UDP 158.193.139.182:5060;branch=z9hG4bK807175461798727489;rport. From: palo <sip:palo@kis.fri.uniza.sk>;tag=1078829328. To: palo <sip:palo@kis.fri.uniza.sk>. Call-ID: 1295958243-41901012486@158.193.139.182. CSeq: 2 REGISTER. Contact: <sip:palo@158.193.139.182:5060>. Authorization: Digest username="palo", realm="kis.fri.uniza.sk", nonce="4a1fbc58 580692093bafb110cc161976a2e6ecf7", uri="sip:kis.fri.uniza.sk", response="6603978 c1eb730f8eeaf56ab777ab35f", algorithm=MD5. max-forwards: 70. expires: 60. user-agent: Voip Phone 1.0. Content-Length: 0.
a odpoveď:
SIP/2.0 200 OK. Via: SIP/2.0/UDP 158.193.139.182:5060;branch=z9hG4bK807175461798727489;rport=506 0. From: palo <sip:palo@kis.fri.uniza.sk>;tag=1078829328. To: palo <sip:palo@kis.fri.uniza.sk>;tag=5d28e58a8ba8158b1b2aabeb3eda6c81.cd49. Call-ID: 1295958243-41901012486@158.193.139.182. CSeq: 2 REGISTER. Contact: <sip:palo@158.193.139.182:5060>;expires=60. Server: OpenSER (1.3.2-notls (x86_64/linux)). Content-Length: 0.